söndag 8 juli 2012

Lördag 7 juli

I lördags var jag och Måns och köpte buskar till trädgården. En röd krusbärsbuske och någon annan "blommande" buske. Zeb sov hos mormor och morfar mellan fre och lör. När vi var påväg för att hämta hem honom så såg vi en älg. De är stora och häftiga. Denna var inte rädd av sig heller utan stod stadigt kvar när ja tog kort. Ja kan erkänna att jag inte vågade gå så nära.

När vi kom till mina föräldrar så hittar man Zeb i badet som alltid :) Måns och Emil tittade på men ingen annan badade.


Ett familjefoto

Vi blev bjudna på lamm, färskpotatis och kantarellsås som var plockade i år !!


Blev en fisketur med barnen. Trodde inte Måns skulle sköta sig så bra som han gjorde och Zeb han kan nog bo i en båt bara han får fiska.
Han kan mer fiskarter än han kan djurarter. Det är helt sjukt. Idag så kastade han med sitt spö som han har på baksidan med en mutter på så lekte han att han fisk karpfisk, malar, mörtar och abborrar... Är det normalt?





En abborre fick Emil som Zeb fick veva in. Och båda barnen var tvungna att klappa fisken.



Det var ett par underbara timmar i Sjöhult.

Jag fick jätte fina blommor av Zeb som han själv hade köpt för sina pengar ( som han fått av mormor). Tyckte de var jätte fina <3

På kvällen mötte jag upp tjejerna för en ny träff. Vi var ute på Soya och åt Mongolisk Buffé med Sushi. Och när vi ätit och tjötat klart där så gick vi vidare till Twin och tog en drink. Det var hur mysigt som helst och alldeles lagom!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar