söndag 23 december 2012

Tomten

Ibörjan av december köpte jag en röd klänning som jag tänkte ha till julfirandet. Idag när jag skulle ta på mig den upptäcker jag 2 st svarta prickar mitt på klänningen! Panik åker upp till A6 och in på Vila som har lagt undan en ny klänning till mig. Får till svar att " de ser ut som färgstänk". "Konstigt för den har bara hängt i garderoben" svarar jag. Men efter att hon plockat fram 5 stycken likadana klänningar i affären med samma prickar förutom 1 som har en fläck. Då får ja till svar " fläcken går nog bort om du tar lite vatten på den", mitt svar " går fläcken bort med vatten eller går den NOG bort med vatten?" . De slutar med att ja köper en helt annan klänning! Jag vill inte betala för en helt NY klänning med svarta prickar på eller fläckar som nog går bort!


Jag fick offra mig att vara tomte hos min faster idag. När jag satt och delade ut paket så sa jag " denna är till Madelen, var är hon? Zeb svarar "mamma de är ju du"
Hm den ungen är inte lätt att lura !!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar