tisdag 10 september 2013

Turkiet

Nu har jag fixat iordning alla mina bilder och längtar efter att få se Daniels. Han har en vattentålig kamera som vi har haft med i poolen och havet.
Vi åkte den 21 aug och kom hem 4 sep. Elin och Daniel var 1 v sedan var det bara ja, barnen och mina föräldrar.

Östra stranden - 32grader i havet ... det svalkade inte ett dugg! Trodde jag skulle få ett skönt dopp men de var fasiken skönare att dra sig till skuggan och sitta.
Zeb han var ganska så feg i början och ville inte ha en droppe vatten i ansiktet och i slutet fick vi dra upp honom för att han skulle vara över ytan!
Moske ( eller hur de nu stavas)... Böneutroppen fick man höra många ggr per dag!
Denna otroligt glada och trevliga turkiskaman köpte jag MASSOR av fotbollströjor av! Sista veckan behövde jag inte ens pruta utan jag bara gav pengar och han nickade och tackade :) Pappa fick tillochmed en klapp i rumpan och ett riktigt gott skratt efter allt prutande första gången !!

Barnen älskade att Elin och Daniel var med 1a veckan. Hade de fått bestämma så hade de velat att de skulle stannat 2veckor.



Kleopatrastranden ( ja nu är de min stavning igen som kan vara fel). Vågorna var SKYhöga så barnen kunde inte bada. Och Måns lilla gubben hatade att få sand på händer och fötter. Han tycker inte om att ha smuts, mat eller något överhuvudtaget på sina händer och fötter....
Maten på hotellet var jätte bra!!!
Zebs kommentar sista veckan till morfar som ville gå och äta kakor och tårta
- Morfar kakorna är jätte fina men äckliga 


Bus bus massa bus <3

fruktmarknaden var helt otrolig!!!!!
Elin har en hög med ungar på sig :)
Frukostbuffen - Denna morgonen var det inte pommes men de brukade de faktiskt servera! Brukar man de på hotell???? 
Vattenrutschkanorna var super roliga enligt barnen...
En stackars sköldpadda hittade vi påväg till stranden.
Marknaden


Glass är gott enligt Måns....








Utsikt från ena balkongen. Och utsikten var över hela Alanya



Båthamnen


Det är häftigt att se naturen som är så annorlunda mot våran i Sverige. Här är en vindruvsstamm som klättrat sig upp till taket. ASHÄFTIGT enligt mig.... Jag hade gärna haft en uteplats med vindruvstak så jag kunde plockat färska vindruvor varje dag!!!


Hoppa från poolkanten var en rolig lek. Pust men jobbig om ni frågar mig ;)
Hotellet hade olika kvällar med uppvisningar. Allt från turkisk dans, afrikansk dans, någon liknande cirkus gubbe, en ballongman som gjorde ballonger till barnen, magdansare m.m







När vi reste hem tror jag vi alla var nöjda med denna resan och vi alla längtade hem till Emil.
Och när man äntligen fick krama om sin make igen efter 2 veckor så kändes de helt underbart ska jag tala om... Gisses va jag älskar min make!!!!! och barnen hade verkligen saknat sin pappa <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar