fredag 12 december 2014

Igår var den pepparkakshusbakning en tradition med mina kusiner och mamma och pappa. Vi började med att sätta ihop husen och jag brände Elin på lillfingret. Det blev en ganska fin vätskefylld blåsa *förlåt*. Men de hör ju till att någon bränner sig.... Bättre hon än jag ;)
Barnen, Karro, Elin och jag klabbade med husen. Mamma, pappa och Emil stod i köket och gjorde mat.
Efter vi var färdiga åt vi gröt, nygrilljerad skinka, frallor med tillbehör.
Innan de skulle åka hem jagade Måns Zeb runt i köket. Och klumpig som är han snubblar han och välter ner Elin och Karros pepparkakshus på golvet. Tusen bitar *suck*. 
När alla gått hem storstädar min duktiga make mestadels av huset pga att de kändes kletigt och skitigt överallt. 
Det var mysigt att se alla, tack för ni kom <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar