söndag 19 januari 2014

Severins

Ni som följer bloggen vet att jag och Emil börjat renovera vårat sovrum. För att lyxa till det ville vi köpa en ny säng, som vi säkert pratat om i ca 5 år! Vi har gamla madrasser som är kanske 15 år gamla ;)

Vi såg i ett annonsblad att Severins sålde ut sängar och hade kampanjpriser. Vi har iallafall inte råd att köpa en säng för 20 000 -30 000 kr. Vi hittade en som kostade 5000 kr och vi ville åka in och testa den. 
När vi kom dit fick vi hjälp att hitta sängarna och lite hjälp. Efter att ha testat sängen som kostade 5000 kr konstaterade vi att den var för mjuk. Men det fanns 3 andra kontinentalsängar vi kunde tänka oss. Vi var inte intresserade att köpa en säng med sänggavel vi bestämmer oss för att köpa ett skyltningsex som kostar 7000 kr som var utan sänggavel. Vi gjorde affären ganska sent på kvällen ca 20 min innan stängning. 
När man köper ett ex som vi gjorde så står det på kvittot att man ska vara medveten om att eventuella fel och brister. Men det vi såg var sängen jätte fin! Man vänder ju inte på mellanmadrassen så man ser allt, vem f a n gör det? Vi blir lovade att sängen plockas ner på morgonen därpå och att det är bara att ringa Varuutlämningen innan vi kommer och hämtar sängen.

Dagen efter ringer Emil 16.30 och svaret vi får då är att sängen inte är nerplockad. Lite små irriterad som man blir så säger jag till Emil "hur kan man skriva så på kvittot fast man inte håller de man lovar. Vem som helst kunde ju hoppa i VÅRAN säng". Emil och Petter åker och hämtar sängen, vi bär in den till sovrummet. När vi avlägsnar plasten på mellan madrassen så ser vi en JÄTTE fläck. Arg, ledsen, irriterad och väldigt upprörd blir jag (och Emil). I stridenshätta skriver ja det jag tror hänt i ett mail till Severins, att de stressat ner med madrassen och råkat släpa eller nått. Se mailet i bifogande bild!
Sover inte bra på hela natten för detta irrriterar mig !!! Dagen efter ringer jag upp till Severins pratar med säljaren, säljaren var medveten om fläcken som fanns och hen ska ringa upp mig igen efter hen kollat upp hur vi kan lösa detta. Kan flika in att jag blev jätte arg under samtalet, vem fan är så låg att sälja en smutsig madrass???  Efter ca 2h blir ja uppringd, då berättar säljaren (som läst mitt mail) att de visst plockat ner sängen på fm, säjlaren och en kollega. Då ställer jag många frågor  "Varför ringde du inte upp oss och berättade om fläcken?" "hur kan du tro att vi skulle bli nöjda med sängen?" "skulle du blivit nöjd?" .......... Svaret kan ni gissa. Förklarar även att vi inte har överflöd med pengar som de flesta barnfamiljer utan att man faktiskt för kämpa och spara, och de förstår hen. Jag förklarar även att jag gjort ett antagande om hur madrassen blivit så smutsig men att jag hade fel, och bad om ursäkt.
Hen förklarar att de kan hämta upp madrassen för att åtgärda fläcken. Emil får stå redo hela em för att åka från jobbet för att de ev ska hämta madrassen. Men som tur är hinner jag hem innan. När killarna kommer skakar de på huvudet, de plastar inte ens madrassen utan tar den är och säger de " de här är inte ok, vi tar den som den är för ni ska inte ha tillbaka den!".
Jag får återigen ringa till Severins för att få veta vad som kommer hända. Får till svars att jag ska bli kontaktad av en annan arbetare (kan kalla hen X), eftersom säljaren kommer vara ledig under fredagen. X ringer inte under fredagen. 
På lördag eftermiddag ringer vi till Severins och jag blir kopplad till X och X vet inte ens om att hen skulle kontakta mig. X blir irriterad att jag inte fått info om att madrassen skickats på kemtvätt. X berättar också att en av varuutlämningarnas killar sett fläcken på madrassen och sagt "denna kan vi inte lämnas ut till kund den måste fixas innan". Men ändå lämnar man ut den till oss!! X är super trevlig, förstående, tillmötesgående och fullt medveten om frustrationen vi känner. 
Efter samtalet med X så blir jag triggad, riktigt irriterad så jag ringer tillbaka till Severins och ber att få tala med säljaren. Berättar då att jag pratat med X som ej vetat om att hen skulle ringa mig. Får till svar "jag var ju ledig". Svaret tillbaka från mig blir " men du jobbade ju i torsdags när vi pratade, då skulle du ju sagt till X om du lovat mig att hen skulle ringa". Sen kommer det en ton från säljaren som kommer få mig att få ett vredesutbrott och säkert väldigt omoget sådant men efter all irritation ja burit på kom ALLT exploderande! Säljaren börjar med att jag satt hen i skiten igenom att ja skickat mailet som jag gjort som inte var sant! Ja skulle då förklara mig att jag gjort ett antagande av händelsen eftersom jag inte trodde att ett sådant stort företag som SEVERINS skulle sälja SKITIGA möbler och att jag hade fel. Men blir avbruten av en höjd ton  av säljaren "LÅT MIG PRATA TILL PUNKT". Då kommer djävulen Madelen fram "SKA DU LÄXA UPP MIG? DET ÄR NI SOM SÅLT EN SKITIG MADRASS TILL MIG: JAG ÄR FAN ER KUND!" Sen vad ja skrek vet ja faktiskt inte. Satte iallafall på högtalaren på mobilen och Emil kom in i samtalet och han blir också förbannad och skriker på säljaren. Väldigt omoget kanske ni tycker men om man hade fått ett annat bemötande än vad vi fått så hade kan inte sjunkit så låg som vi gjorde. Det jag minns att vi sa var typ 
Emil - "jag behöver jobba ca 80h för att få pengar till sängen" "vi är inga pedantiska människor, men den här fläcken var inte ens ok. Och de tycker även era medarbetare"
Jag - " jag har hela tiden fått ringa till er för att få veta vad som händer. är de ok?"
Säljaren ber om ursäkt flera ggr och säger att hen ångrar hur detta gått till. Men säger att det blivit så stressigt med att göra klart affären innan stängning. Sen kom en annan historia hur sängen kommit ner. Hen hade inte packat madrassen själv som hen sa utan det var 3 personer från lagret?! Hen hade bara varit med. Orkar inte ens ifrågasätta detta!
Vi bestämmer iallafall att jag ska ha all kontakt med X i fortsättningen och att säljaren får berätta för X vad kompensationen för hela detta katastrofala blir... Ingen av oss vill prata med varandra mera.

Men vem hade varit nöjd över att få hem en säng som ser ut såhär?????

jag vill verkligen inte skriva ut namn eller nått för alla kan göra fel. Men när man väl gör dom så ska man väl göra allt man kan för att rätta till det och vara MER tillmötesgående än någonsin!
Detta är våran historia och jag kan tänka mig att det finns en annan av den också. 

Men det jag inte trodde var att ett sådant stort företag kan sälja en säng som ser ut såhär. Man går väl igenom möblerna innan man sätter ut dom på försäljning. Och det är inte säljarens fel!!!

Detta kunde sluppit som de skickat madrassen på kemtvätt från början och ringt oss och berättat läget. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar