måndag 21 april 2014

påskmiddag i Sjöhult

Alla vi som jobbar oregelbundet alltså rödadagar och helgdagar så kan man inte alltid fira påsk när de är påsk. Vi var dock bara nåndag sen :)
När vi kom ut fick barnen skattkartor. Turlesgubbar, leksaksfiskespö och smårack med bollar.
och de sista fick de följa en rödtråd och i slutet fanns det godispåskägg...


Vi som var i Sjöhult var Majvor och hennes make Kenneth, min bror Janne och hans flickvän Monica och deras underbara lilla Anton. Olivia Emils lillasyster följde med oss ut.





























Maten var så god! 

Till fikan som vi skulle äta hade mamma bakat en rabarberpaj! Jag blev så sugen och glad att hon hade gjort den, och jag var inte ensam om det. Min bror började och ganska snabbt sa han "har du saltat pajen?" mamma "nej"... Men det visar sig att hon tagit fel på strösocker och grovsalt. Jag fick gå ifrån bordet och spotta ut pajen i skogen. Zeb blev illröd i ansiktet och jag trodde faktiskt han skulle kräkas. De enda positiva man kunde säga var att vaniljsåsen var god :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar