måndag 29 februari 2016

Tar så mycket tid....

Ju äldre Mille blir desto mer kräver han. Inte så konstigt eftersom de brukar vara så. Men han slår både Zeb och Måns med hästlängder. Han vill inte vara still och han vill absolut inte sova. Bär jag honom så vill han ner, är han nere så vill han upp. Sitter han i knät så vill han ner i soffan, är han i soffan vill han upp i knät! Och så håller vi på hela dagarna. 
Tutten vill han inte heller ha längre. Hade varit skönt att haft den som mysfaktor på kvällen men icke!  Kommer den fram och framför allt stoppas i munnen blir det ett utbrott. Och den hade varit bra och haft för att få honom att somna om på morgonen då han ibland (ofta) vaknar vid 5-5.30 snåret. Idag vaknade han 4.20 men då vägrade jag gå upp! Så efter mycket snurrande, peta i näsan och dra i mitt hår så somnade han om till kl 6! 
Ja och sova på dagarna är ju megatråkigt!!!! Zeb och Måns har alltid haft ett längre pass som de sovit när de var små. Mille kör små pass 15-30 minuters pass om jag inte går ut och går med vagnen, då sover han så länge vagnen rullar... 

Jag menar inte att han ska sova hela dagen. Men de hade varit skönt om han sovit 1-1,5 h så man hunnit lite på dagen.  Just nu får man välja ska jag duscha eller äta frukost ifred. Ska jag ta upp tvätten eller plocka ur diskmaskinen. 

Jag älskar denna lilla huligan oändligt mycket misstro mig inte. Men kan verkligen säga att vi INTE  kommer skaffa fler barn. 
Vågar inte ens fundera på hur hyperaktiv nästa unge skulle bli. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar