måndag 30 juni 2014

Sista veckan

Det känns väldigt konstigt och vemodigt att Zeb går sin sista vecka på förskolan! Han har fantastiska fröknar, förskolan är helt underbar alla tre avdelningarna. Tur är att Måns kommer gå kvar :) Men samtidigt är det spännande att han ska börja förskoleklass och få ta det stora steget och bli mer självständig. Men jag minns fortfarande väldigt väl när jag blev gravid och hade honom i magen. Han låg med sina fötter och gnagde mot mina revben, och gjorde helomvändningar i magen så både ja och Emil ryggade tillbaka av alla rörelser. När han kom ut till världen och jag blev världens överbeskyddande mamma. Gisses vilken ångest jag har haft över att se andra hålla honom, passa honom och lämna honom. Men allt de där var nog översvämningar av all kärlek jag har för mina barn. Och med första så är det svårast... 
Och nu ska han klara sig själv i skolan. Men jag vet att mitt lilla hjärta kommer klara sig utmärkt. Men de är de där mammahjärtat som skriker litegrann av panik .... 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar