lördag 28 juni 2014

Växtvärk?

Jag har ofta ont i knäna och benen, det känns som växtvärk! Men det fattar väl alla att det är inte det jag har. Jag är ofta orolig i benen, rastlös! En alvedon eller tillochmed en Ipren så kan jag få bort det. Men ofta kommer det flera dagar i rad och jag vill verkligen inte knapra piller men tar jag inte värktabletter får jag inte bort smärtan. Ringde vc och som jag själv misstänkt så har jag troligtvis någon brist. 
Jag fick tipset att äta "mitt val kvinna" som är bra komplement eftersom vi inte vet vad och om jag har brist på något. 
Men för att slippa äta två tabletter om dagen så valde jag Apotekets Kvinna då jag bara behöver äta en per dag och vi i mig samma ämnen.

Om detta inte fungerar tänkte jag äta magnesium 

Ca 60 % av kroppens magnesium finns i skelettet och tänderna

ca 40 % i musklerna och cellerna

ca 1 % i blodet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar