fredag 17 juni 2011

lite uppdatering

I tisdags så va jag på Hemma med jobbarvännerna. Åh vad mysigt och roligt det var att träffa alla igen. Jag har aldrig ätit på Hemma innan så jag hade inga förväntningar över maten, men gisses va gott de va!!!
Förrätt: Tapas- löjrom, grillad gös, vårrulla med anka mm.
Varmrätt: Grillad Entrecote med potatis och grönsaker
Efterrätt: Fyrklöver med choklad :) det är den bildern som är första bilden
Jag tror ja , Viktor och Karin typ nästan slickade rent den sista tallriken :) Gott va det och en jätte mysig kväll. Skönt att få äta en middag utan att slänga i sig maten eller äta den kall....

I onsdags efter ja hämtat Zeb hos Cathrine så åkte vi ut till mormor och skulle fiska mört åt pappa, Johan och Benny. Det som brukar vara enkelt att fiska upp typ 10 mörtar på 20 min så gick de inte lika bra i onsdags. 2,5h stod ja på den där J/%¤a bryggan och fick 5 mörtar efter många om och men. Arg och besviken så åkte ja hem vid 18 tiden, för att slänga mig i träningskläderna och sen åka bort till Berga och träna bort min illska!

En glad Måns som njöt av det fina vädret som var igår.



Ja gjorde en köttgratäng igår med sallad. Receptet är från min Farmor och är super gott. Jag älskar det och att man kan göra STORKOK utav det. Recept kan ja skriva upp här om det är nån som vill ha??!



Måns har lärt sig att sitta lite grann men man måste vara med hela tiden. För han tippar v'ldigt lätt åt sidan eller slänger sig bakåt!







Lite bus/mys mellan bröderna igår på mattan. Måns ville nog mysa och Zeb ville busa.








Idag så har Johanna och Nils varit här och lekt. Ja och vi vuxna har tjötat :) Alltid skoj att träffas och att barnen får busa av sig. Nu e lite lite slappar tid här hemma. Måns sover och Zeb kollar på barnprogram och jag är här !!



Ikväll så ska vi fira Emils mamma som fyllde år i måndags. Och troligtvis blir det lite moster Sirpa besök i em. Hon ska hjälpa mig med mina växter här i trädgården. Det är inte lätt att kunna alla knep och trix. Och då är det skönt att ha någon som kan och är så duktig som moster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar