tisdag 27 september 2011

i morgon smäller det :)

I morgon kommer Anna från 5KiloKärlek hem till mig och ska ha sitt första smyckespartyt !! Det ska bli super skoj och ja är LADDAD!!!! Ja tror de är många fler som ser framemot i morgon för att spana in alla fina smycken, Tilda änglar, med mera.......

I helgen så sov Zeb hos mormor och morfar från fre till lör. De blir alltid så tyst när han inte är hemma. Ja tog mig ett träningspass och sen så hämtade vi mat på LibanDeli.
Lördagen så va det FunkyKids som ja skrivit om....
Jag fick mig en liten tankeställare ang p-piller i helgen. Jag fick en ny sort av en barnmorska. När ja började läsa lite risker att äta det så stod det att man ska vara försiktig med dom om man har bröstcancer i släkten. Min kusin fick bröstcancer i våras. Det kallar ja nära släkting och även en av mina mostrar har en annan slags cancer. Ringde och frågade om detta men de skulle inte vara någon fara, men ja fick en läkartid till nu på torsdag. Bara för att ja skulle få fråga mina frågor och få ett bra svar. Hon sa typ "du får ju inte cancer på en månad" ... Nej de kanske ja också fattar men de är ju andra riskfaktorer också... Men men..... Ja har fortsatt äta dom tills lördag.
De högg tag i bröstkorgen på mig och vandrade till höger bröst och sen kom en strålning ut i hela höger armen. Stack i handen ( som när handen somnat och börjar vakna till liv igen) i över 2 h. Kändes jätte obehagligt efter de mådde ja illa och hade frossa. Var yr, kände mig full och gick lite snesteg. Kan säga att ja inte va mig själv riktigt.... Envis och dum som man är tror man att de bara är att sova bort saken.
Men söndag morgon så känner ja fortfarande av yr heten. Ringde till jourcentralen fick rådet att ringa till Kvinnokliniken på Ryhov. Och där så var det andra bullar. Skulle OMEDELBART sluta med mina p-piller och om ja skulle känna de minsta lilla så va jag tvungen att åka in till Medicinska akuten... Då tänker man OJ va det så allvarligt... Nu ska ja verkligen ifråga sätta ALLT innan ja börjar äta eller sätter in något så man inte får någon blodpropp eller annan skit. De är ju faktiskt inte riskfritt att äta p-piller. Man läser om de men tror "de drabbar inte mig". Men JO det kan de faktiskt göra..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar