måndag 2 januari 2012

Inbrott i Tenhult

Det är MASSOR av inbrott nu i Jönköping området. Hörde något om att det varit ca 100 stycken bara i Dec. Det är ju helt sjukt, och det känns som polisen inte kan göra något..


Förut tänkte man så, dom är i alla fall inte i Tenhult. Men nu jävlar har de varit här i ett par dagar! Hur vågar de komma tillbaka dag efter dag till samma samhälle? Det är som de inte ens är nervösa för att åka fast.
Jag är däremot LIVRÄDD. Hur ska man gömma sina värdesaker? Tänk om de kommer in när jag är hemma själv med barnen? Vaknade av en mardröm kl 7 i morse och då såg ja att Emil inte längre var hemma. Upp fort som FAN för att tända alla lampor och tvn för att visa "JAG ÄR HEMMA, KOM INTE HIT". Larm funderar jag starkt på att skaffa. Nej jag vet de går in ändå men då kan man ju larma Polisen så de inte får lika mycket tid inne i huset och rota runt.
Vad jag hört och läst på Facebook så handlar det om .....
Vit Opel Combo med utländsk reg skylt
Vit Pickup
Grön Opel
Svart BMW utan reg skylt
 Grå skåpbil med fejkade jkpg kommun dekaler, som var kopplade till inbrotten i hskv

Igår var ja så nervös så jag stack ut huvudet så fort det åkte förbi en bil. Det var en som inte var en bil som jag kände igen så jag tog reg nr. Slog det på bilregistret. Det var polisens bil. Kändes jätte skönt efteråt att man vet att de åker runt i hela Tenhult och inte bara där de gjort inbrott.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar