onsdag 11 april 2012

Dagis

Idag blev det klart att våra barn ska flyttas till dagis. Eller det är ju bara Zeb som ska flyttas. Måns börjar inskolningen redan på måndag den 16 april på ett av de nybyggda dagisen här i Tenhult. Blomsterängen tror ja det hette om ja inte minns fel. Och Zebs flytt kommer att bli efter våran semester.
Det är väldigt sorgligt och en med en stor klump i magen som vi flyttar Zeb från dagmamman Cathrine. Men som de flesta vet så är Zeb sen med talet och en stark rekommendation från logopeden är att han ska flyttas till dagis. De tror att en större barngrupp ska hjälpa honom, så vad gör man inte för sitt barn? Vi gör allt och om nu logopeden tror att detta hjälper så får vi testa det. 
Men vi har världens bästa dagmamma Cathrine som gjort ett JÄTTE ARBETE med Zeb. Och vi är grymt tacksamma och nöjda. Och Zeb ÄLSKAR henne verkligen, eller det gör vi ALLA!!! Så jag kan säga att detta inte var något lätt beslut....


Till något helt annat. jag har tyckt det varit så kallt i huset på morgonen när man går upp så jag  har eldat som F A N i 2 dagar nu så vårat hus är som en bastu. Hi hi ganska skönt tycker jag. Det luktar till och med varmt här inne... Hoppas nu värmen och solen kommer snart så jag slipper springa ner hela tiden och slänga in ved.... :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar