måndag 14 maj 2012

den där tryggheten


Igår åkte jag SJÄLV till Göteborg för att jobba. Att ta tåget med byte i Falköping. För att sen i Göteborg ta spårvagn var en nervös resa för mig. Jag märkte att man blir ganska hemma blind! Man är van vid sitt hus, sin man, sina barn, rutiner, den där Volvon man kör och så vidare... När man gått i de ruterinerna nu i över 4 år så blir man ganska inrutad.
Men allt gick ju bra. Men i Falköping ropade en "tjej" ut att " de som ska vidare till Göteborg kan stanna kvar på 2 an där tåget kommer" Åh va smidigt tänkte jag. Jag satte mig på en bänk och väntade. Till sist märkte jag att jag var ensam kvar på den sidan och de jag åkte tåg med bytt sida!?!!?? River upp min biljett och tittar på skylten över mig och det stämmer INTE!! Tittar på andra sidan rälsen och där står det Göteborg och tåg 179... AHHHH och om 1 minut kommer tåget. SPRINGA!!!!  Men jag hade hunnit om jag hade gått också men lite stressad som man var så sprang jag.

Väl framme i Göteborg hade jag fått en fin beskrivning av Ida som bor i Göteborg vilka spårvagnar jag kunde ta. 3 och 9an... 9an blev det och jag satt spänt och väntade på min hållplats så jag inte skulle missa den. Men de var ju inga problem ! *pust*

Väl på hotellet kunde jag inget annat mer än känna mig lite stolt att jag fixade resan själv.
Men jag måste säga att jag älskar mina pojkar där hemma och jag älskar mitt liv med mina pojkar!  Och jag älskar mina rutiner, fast det är bra att bryta dem ibland!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar