tisdag 1 oktober 2013

Löpning-ute

Ja älskar att springa/löpa ute. För mig betyder löpningen ......

Frihet att bara få gå ut i naturen

Att få göra sig av med alla negativa tankar och få utlopp av frustrationen i kroppen

Få bättre kondition, få mer ork

Vikten

Få utlopp av min tävlingsmänniska som finns i mig, tävla mot mig själv med mina tider

Ja och de finns ju mer positivt med löpning. Men de negativa är väl att man oftast får någon slags skada. Jag har troligtvis pressat mig själv ganska hårt med löpningen så knät och sidan av rumpan har gett med sig. Knät har gått att "vila" sig bra. Sidan av rumpan har hållit i sig ca 2-3 månad och går inte riktigt över. Har haft uppehåll med löpningen nästan 2 månader förutom att ja tränar på gymmet ca 2 dagar i veckan. Så igår sket ja i det och bara sprang!!! Vilket glädje och lycka, fast ja fick ont så var de värt de! Sjukt ? Ja kanske men det var ljuvligt och välbehövligt. Och ja sprang 20sekunder långsammare än min bästa tid.... :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar