onsdag 9 oktober 2013

vinterkläder/skor

Varje år samma ångest. Vad ska ungarna ha för kläder? Kommer det vara varmt nog? Hur mycket kostar det? Kommer de hålla hela vintern? 

I år köpte jag kläder på Kappahl för första gången. Annars har jag köpt kläder i Ullared eftersom det brukar vara billigare. Jacka och byxor brukar kosta mellan 250-400kr. Kvalitén har varit väldigt bra, barnen har inte frusit.
Kappahls overaller som jag har köpt kostar 799kr, men när man väntar och har tur får man hem en 25% rabatt check. Då betalar man 600kr per overall... 
I testerna de gjort på overallen så är den bland de bästa. Återstår att se nu i vinter vad man själv tycker....

Skor.... jag är såld på kavat skor! Mina ungar älskar sina skor.
Så i år köpte jag Kavat Vindeln till dom. Förra året klagade de inte en enda gång på att de frös..
På ellos fick ja dom billigare, fick en sådan där "rabattcheck" där med. Köp för 1500 kr och få 500 kr rabatt. Det brukar dock aldrig gälla märkes varor, men de gjorde det denna gången! Så skorna kostar 700kr styck så hittade jag en inredningsgrej som kostade 129kr. Slutsumman blev ca 990kr !!! 


"Många bäckar små" brukar man säga. Det är inte billigt att ha barn men man vill ju gärna ha det bästa till dom! Måste erkänna att jag är nöjd med mina inköp !!! och att jag fick allt billigare :) 
man är ju en äkta smålänning ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar