söndag 1 februari 2015

Att få ett syskon

Efter det gått ett par veckor så bestämde vi oss för att berätta för barnen. På vinst eller förlust att detta skulle komma ut. Måns har nog inte riktigt förstått innebörden tror jag. Frågar man vad jag har i magen så säger han "en bebis", men sen så tror jag inte paletten har trillat rända ner. Zeb blev helt lyrisk och så glad och Måns reagerade efter hur Zeb reagerade :) så hade Zeb skrikit nej och blivit ledsen så hade Måns tyckt och reagerat likadant.
Eftersom Måns inte fattat så har han inte heller pratat om det. Zeb har pratat mycket och frågat många frågor. Men jag är så stolt att han lyckats hålla detta hemligt i över 5 veckor!!! Han har inte sagt det till någon och det hade jag inte förväntat mig. Vi sa det att om han nu säger det till några så ska han inte få skuld eller skäll för det, utan det hade vi förväntat oss. Men han överbevisar mig hela tiden hur stor och fantastisk han är. Och det är Måns med! Nu öser ja beröm över Zeb men de är helt underbara på olika sätt. 
Zeb har många frågor som 
• kommer bebisen snart?
• vad tror ni det blir tjej eller kille?
• vad ska den heta? 
• hinner jag fylla år innan bebisen kommer? 
• hur blir bebisar till? 

Svåra frågor och en låååång väntan blir det för grabbarna innan deras syster/bror tittar ut...... 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar