torsdag 26 februari 2015

Banken framtiden ....

Igår var vi på banken och fick information och hjälp om hur vi ska pensionsspara. Vi har ju hela tiden pensionssparar men det kom nya regler efter nyår som verken ja eller Emil förstod! Vi blev lite klokare och la upp ett sparande som förhoppningsvis kommer gynna oss i framtiden. Man får ju inte så mycket pengar när man går hem. Man vill ju ändå kunna resa och leva hyfsat gott. 
Och dessa pengarna vi sparar kommer inte vara låsta till man blir 65år som de varit innan när man pensionssparar. Man kan närsomhelst ta ut sina pengar. 
I min släkt har ja mist 2 mostrar som inte hunnit få gå hem och njuta av pension. Den där jävla cancern suger och allt känns så orättvist. Man har fått sig en rejäl tankeställare om livet och hur skört de är!
Både Emil och jag har sett till att våra pengar går till den andra om de skulle hända något. Och om jag skulle bli sjuk så skulle jag kunna ta ut dom och göra något roligt för mig och min familj. 

Kanske inte mitt roligaste inlägg men de är mycket i huvudet som snurrar runt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar