torsdag 15 december 2011

MARCUS ALLBÄCK!!!!

Har en rolig historia faktiskt att berätta. Hade ju inte bloggen då!! Förra året 2010-01-10 fyllde Emil 30 år. Och innan födelsedagen så gick ja och tänkte och tänkte va ja kunde ge honom i present. Emil har ju alltid älskat Aston Villa och Marcus Allbäck. Ja och lite annat fiske, båten, mig :) Zeb (Måns fanns ju inte då).... Så på hösten kom ja på att ja kanske kan få tag på Allbäck och få honom att skriva ett autograf till Emil. Så ja försökte med Facebook utan någon framgång. Då letade ja upp att han spelade i Örgryte och skrev ett brev till honom och skickade till klubben.. Skrev såhär

Hej Allbäck.
Madelen heter jag, detta är inget brev där jag ska böna och be att du ska bli min :) utan en frågan om du kan hjälpa mig att förgylla min sambos 30 årsdag. Emil heter min sambo, vi bor i ett hus utanför Jönköping "Tenhult" och vi har en son Zeb 1,5år.

Jag och Emil träffades för över 5 år sedan. Och den dagen ja blev ihop med Emil så fick jag snabbt lära mig vem du är. Du är hans förebild och en stor idol! Han har alltid hyllat dig och alla sverige matcer så har du ALLTID varit bäst på plan för Emil.

Emil spelar i SK Beduinerna de ligger i 4an och så har de även ett b-lag. De har som en rolig grej över vintern att spela innebandy "korpen". De fick trycka valfritt namn/smeknamn på sina tröjor. Emil valde att skriva ALLBÄCK såklart. De var inget svårt val.

Han är även ett stort fans av Aston Villa som du en gång spelat i.

Emil fyller 30 år den 10Jan-2010. Han skulle bli super glad ifall du kunde skicka ett kort/ringa och säga grattis. Emil vill inte bli firad utan bara vara med mig och Zeb. Men jag vill förgylla hans dag. Och det vore snällt om du ville hjälpa mig.
Tacksam för svar.
Madelen

En dag på öppnaförskolan så ringde min mobil, var privat nr så jag antog att det var mamma. Funderade på att inte svara med gjorde det ändå. Och TUR var det för det var Allbäck som ringde mig. Han sa att han blivit jätte glad över mitt brev och att han självklart skulle hjälpa mig! "jag kommer skicka ett brev till dig när Emils födelsedag närmar sig, och tyvärr är jag inte i Sverige när han fyller. Jag är på semester i Malaysia" sa Allbäck. Jag ÖVERLYCKLIG över att han ringt och hålla detta hemligt var inte lätt!!
Innan jul så kom det ett brev i brevlådan. Allbäck skickade sitt gamla matchställ från AstonVilla signerat till Emil + autograf+ ett handskrivet brev... VILKEN KARL!!!! Jag bugar och tackar i massor!!!!




Emil hade en överrasknings fest den 9 jan med grabbarna och då fick han tröjan + shortsen och brevet och GISSA om han blev glad. Ja och chockad. Han trodde först det va ett skämt att någon hade skrivit dit det på tröjan för att driva med honom... Men icke...


Dagen efter den 10 jan då Emil fyllde 30 år så var han självklart lite dålig dagen efter och spenderade dagen i soffan :) Min mobil ringde på kvällen och det var Allbäck som ringde och han ville gratta Emil... Han hade ställt alarm på mobilen så att han inte skulle glömma det. Jag är EVIGT tacksam och är själv ett mega fans av Allbäck!!!!!

2 kommentarer:

  1. Åh vilken kille !!!! Härlig historia, och vilken ide!!!

    SvaraRadera
  2. Ibland så funkar hjärncellerna bra :) och att Allbäck var så generös och ställde upp att hjälpa mig. Som sagt evigt tacksam inte alla kändisar som skulle göra de!!

    SvaraRadera