tisdag 8 juli 2014

Bad, Ikea, Portergryta och varm

Idag har det varit sommarvärme, finns nog ingen som kan klaga på att de inte är varma idag! 
Åsa och jag tog barnen och åkte till Tenhultssjön. Det blåste som tur var för vattnet svalkade inte. Vi satt också och undrade var vissa föräldrar var? En unge kastade sand på allt och alla och en annan unge rullade och hällde hinkvis med sand över sitt huvud och rullade sandbollar som flög iväg lite här och var!
Hem efter badet för att äta lunch, köttsoppa och mitt bröd som jag bakade igår.
Varma och rastlösa beslöt vi oss att besöka först Ikea och sen Willys. Jag köpte massor av ljus och en större blomma. 
Ikväll gjorde jag långkok Portergryta, potatis, rödbetor och ärtor! Efter 4 h och väldigt nöjd med maten så rynkar båda ungarna på näsan!!! Måns ber om en drickyoghurt istället! Tacksamt!!!!

Har även hunnit med en löprunda på 4km och lite styrketräning i uterummet! 
Nu kollar jag på Brasilien och Tyskland och kan inget annat än att tycka synd om Brasilien! 6-0  är förnedrande! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar