måndag 21 juli 2014

Fisketur på Ekern

I förra veckan på onsdagen tog hela familjen en fisketur på Ekern. Det var ganska blåsigt och vi hade inte tur med våra metspön. Först glömde vi ett och fick åkta tillbaka. Efter ca 45 min sätter jag mitt metspö i något på botten och drar av linan från spöt. Linan och flötet fick vi tillbaka med kroken satt så hårt i något så den slet jag bort. Och ett annat spö gick sönder eftersom det inte gick att dra ut, ett metspö är ju oftast i 3 delar. Den sista delen ville inte sitta fast utan åkte hela tiden ner i de andra (lite knepigt att förklara). Så det slutade med att vi återigen åkte tillbaka till stugan för att hämta ett nytt spö!! Det blev en del åkande med båten och det är ju ganska sövande. Måns somnade i min famn och strax efter somnade till och med jag. Men det var trevligt att hela familjen var samlad i båten på en tur :)















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar