måndag 7 november 2011

Sjöhult

Jag skriver ganska mycket om Sjöhult. Det finns många underbara minnen därifrån. Farmor och farfar byggde upp det. Stugan har renoverats i omgångar men alltid haft sin charm. Pissgult hus med bajsbruna knutar :) Inte de vackraste färgerna men de har sin charm, och det är en fridfull känsla att vara där ute.
Jag minns när jag var liten och ja bodde i stugan hela sommarlovet. Man vaknade av en pannkaks doft från köket där farmor stod. Farfar satt i trappa och hade Lady (min gamla hund) i knät. Ibland så gick farfar och plockade jordgubbar från landet som ja kunde ha på mina pannkakor. Det är en ljuvligt minne...

När farmor och farfar gått bort så bestämde sig mamma och pappa sig för att renovera upp och flytta ut till Sjöhult. Det bästa valet de kunde gjort tycker jag. Men vilket slit de lagt ner...

De enda som är kvar är bryggan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar