lördag 27 augusti 2011

min nya svampkompis


Emil rev skjulet som var intill garaget. De som bott i huset innan målade runt en vedhög så det va inte så jätte snyggt. Så vi har målat om långsidan på garaget.

Ja blev sugen på att plocka svamp idag men de är inte skoj att gå i skogen själv. Jenny ploppade upp i mitt huvud. Så ja ringde lilla Jenny som snabbt sa JA!!! Vi åkte på 2 HEMLIGA ställen och hittade en del :) Kantareller hittade vi på första stället och trattkantareller på de andra. Skoj va det i alla fall och man kände sig lite tryggare när man gick i skogen ifall man går vilse. Vi kom överrens om att vi ska bli "svampkompisar" och att vi måste börja gå i skogen mer!!!!

Jennys trattkantareller


Ikea-kasse med kantareller. Jenny trodde nog att vi skulle hitta massor :)

Mina trattkantareller :)
Trattkantarellerna hittade vi på ett toppen ställe vi var nog på det ställe i ca 30-45 min och bara plockade och plockade. Ju närmare man tittade ju mer hittade man. Igår tog mina svampburkar slut så ja måste till ikea för att köpa mera så vi kan frysa in mer svamp...

Dennis höll Emil sällskap här hemma medans vi tjejer va i skogen. Fotboll och kaffe...


Söta lilla Ebba

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar