onsdag 29 februari 2012

Stadsparken

Igår så smsade Pauline och frågade om ja ville följa med till Stadsparken. Så idag så drog vi iväg efter jag lämnat Zeb på Berga.
Måns han fattade inte riktigt vad han skulle göra med brödet.

Da Da Da (där menar han) är ett vanligt ord och sen så pekar han med sitt lilla finger.

Istället för att kasta brödet till ankorna så tuggade han på brödet och sen spottade han ut det igen....

Pauline och sina döttrar Tilde och Leah

Leah försökte locka ankorna med brödet framför fötterna för att sen jaga dem. Men ankorna kom på hennes taktik ganska så snabbt. Så de höll sig undan från henne :)

Titta på djuren och inte mata!!! Inte lika skoj men de är reglerna.



Tack för en trevlig fm.

Mina tomatplantor som jag planterade för ett par dagar sedan har redan kommit upp. Detta är fröna som jag tog från mina tomater förra året.
Det var min moster som lärde mig att man kan ta kärnorna ur tomater och torka dem på papper. Efter de lägger man fröna i kaffefilter i kylskåpet över vintern. I feb/mars så får man så dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar